donderdag 5 juli 2018

Dagje mooi weer

Vandaag weer een dagje aanwezig geweest op de Heimolen. Om 5 voor 9 thuis weggefietst en 50 minuten later was ik er. Joep was er ook al en we hebben eerst even samen koffie gedronken. Toon Hendrikx kwam ook nog even langs omdat hij wat papieren had gevonden die bij de Heimolen hoorde.
En weer even later was Ton Jaspers er ook. Kap van de auto lekker naar beneden en hij kwam zo maar even kijken en een paar foto's maken.
We wilde de molen aan gang brengen maar een jonge bezoeker meldde zich. Hij was met zijn snorbrommertje uit Hoeven een stukje gaan rijden en was nog nooit in een molen geweest en wilde hem graag bekijken. Dus buiten en binnen alles van boven naar onderen bekeken.
Daarna kon hij los, er was wat wind en zonder zeilen draaide rustig zijn rondjes. Etenstijd...
Na het eten ben ik de zeilen gaan voorleggen. Toen ging hij los en draaide soms 60 enden om even later door een draaiing van de wind bijna tot stilstand te komen.
Ik ben ook nog even aan de heffer bezig geweest, het motorkapje kon nog steeds niet dicht. De gaatjes een beetje uitgevijld en dat past nu ook weer.
Ook Dre Jaspers kwam nog even langs en we hebben samen een tijdje op de bank gezeten. Ik hoefde weinig te zeggen, alleen af en toe 'ja' of 'nee'. 
Na het afzeilen ben ik naar huis gefietst. Dat kostte wat meer moeite dan vanmorgen. Wind tegen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten